اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند. *کانگروها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند. *قلب میگو در سر آن واقع است.

عید صیام آمد و ماه صیام رفت / لطف تمام آمد و فیض تمام رفت
شد عید فطر و لطف خدا باز تازه شد / گرد غم گناه ز جان عوام رفت
عیدتون مبارک
* * *
چه زود رفت این رمضان عمر ما
پس ، بر لب جوی نشین و گذر عمر ببین . .
* * *
به نظرت این بی عدالتی نیست که توی عید سعید فطر
به کسانی که اسمشون سعید هستش ، هدیه نمیدن !؟
* * *
مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو ؛ یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو
آیا چیزی قابل درو در این رمضان کاشتیم ؟
* * *
روی انتباع رمضان خط مشکی مکشید / روی آن را نور از دل بکشید
آمد آن عید که بودی منتظرش / هر چه خواهی به خدا گو بلند است کرمش
فطر آمد و فطریه ما چه شد یا رب / فطریه ما دیدن روی منجی است یا رب
عید فطر پیشاپیش مبارک
* * *
افسوس که ایام شریف رمضان رفت / سی عید به یک مرتبه از دست جهان رفت . . .
ادامه در لینک زیر
* * *
خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل
دسترنج یکماه ی خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم.
(آمین)
* * *
وقتی یادم میاد خیلی ها بودن که پارسال آخرین ماه رمضونشون رو تجربه کردن
دلم میگیره آخه شاید این بار نوبت من باشه که آخرین مهمونی ماه رمضون رو تجربه کنم . .
* * *
و چقدر سخت است که این عزیزترین عید را بدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانیم
اللهم عجل لولیک الفرج
* * *
خدیا ، خروج از ماه مبارک را برای ما مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار بده
آمین
(عید شما مبارک)
* * *
حلول ماه عید و شادی مسلمین است / پایان ماه روزه، برای صائمین است
نشاط و افتخار و شادی و سربلندی / از محک الهی برای مؤمنین است
* * *
عید سعید فطر و پایان ماه صیام / بخواهیم از خدای ذو الجلال و الکرام
که تا سال آینده، صفا و پاکی دل / حفظ بشه و نباشیم از انسانهای غافل
* * *
با خوردن اگر حال تو جا می آید / خوش باش که ایام صفا می آید
آماده به حمله باش در این شب عید / وقتی که صدای ربنا می آید . . .
این نرم افزار میتواند مکعب روبیک را حل کند(حتما دانلود کنید)
s1.picofile.com/file/7874348381/Cube_Versie.exe.html
امروز امروز است
امروز هر قدر بخندی و هرقدر عاشق باشی
با محبت دنیا کم نمی شود پس بخند و عاشق باش
امروز هرقدر دلهارا شاد کنی
کسی به تو خرده نمی گیرد پس شادی ببخش
امروز هر قدر نفس بکشی
جهان با کمبود اکسیژن رو به رو نمی شود
پس از اعماق وجودت نفس بکش
امروز هر قدر آرزو کنی چشمه آرزوهایت خشک نخواهد شد پس آرزو کن
امروز هر قدر خدا را صدا کنی خدا خسته نمی شود پس صدایش کن
او منتظر توست
منتظر آرزوهایت
خنده هایت
گریه هایت
ستاره شمردن هایت
دلتنگی هایت
و
عاشق بودن هایت
نکته:آلیاژ فلزی است که از ترکیب دو یا چند فلز به دست می آید. بریرلی این آلیاژ را با دقّت بررسی کرد و فهمید که ۱۴٪آن کروم است.به این ترتیب فلز زنگ نزن یااستنلساستیل وارد زندگی بشر شد.امروزه اغلب لوازم آشپزخانه ها از آهن زنگ نزن هستند.جنس بیشتر دیگها٬کتری ها٬ماهی تابه ها٬قاشق و چنگال ها٬چاقو ها و لگن ظرفشویی آشپزخانه ها از آهن زنگ نزناست؛همین طور بسیاری از لوازم جرّاحی و قطعات خودرو ها از این فلز ساخته می شوند. نکته:کروم یا کرومیوم فلزی سخت٬خاکستری و دیر گداز است با علامت اختصاریcr. «برای ذهن جستجوگر٬تمام دنیا یک آزمایشگاه است» مارتین اچ.فیشرآیا توجّه کرده اید که بعضی از فلزات زنگ می زنند و بعضی دیگر٬زنگ نمی زنند؟آهن معموأ زنگ می زند.به همین علّت است که وقتی رنگ قسمتی از بدنه اتومبیل از بین می رود٬هوا باعث می شود که آهنزیر قسمت رنگ شده خیلی زود زنگ بزند.چرا آهن زنگ می زند؟برای آن که آهن با اکسیژن موجود در هوا ترکیب می شود و اکسیدآهن قرمز رنگرا(که همان زنگ آهن است)تولید می کند.در هر صورت٬نوعی آهن وجود دارد که زنگ نمی زند.اختراع یاکشف این آهن امری تصادفی بود!در سال۱۹۱۳ ٬هری بریرلی٬ که متخصص ذوب فلزات بود٬برای ساختنلوله تفنگ٬دنبال فلزی مناسب می گشت.از این رو فلزات گوناگون را با هم ترکیب کردو آلیاژهای مختلفیبه دست آورد.امّا پس از انجام آزمایش ها٬تمام نمونه ها را به گوشه ای انداخت.چند ماه بعد متوجّه شددر حالی که همه نمونه های دور ریخته شده٬زنگ زده اند٬یکی از آنها زنگ نزده است!
گر کسي يکبار به تو خيانت کرد، اين اشتباه از اوست. اگر کسي دوبار به تو خيانت کرد، اين اشتباه از توست
دوستان جديد پيدا کنيد اما دوستان قديمي را هم حفظ کنيد، اينها نقره و آنها طلا هستند
فراموش مکن تا باران نباشد رنگين کمان نيست تا تلخي نباشد شيريني نيست و گاهي همين دشواري هاست که از ما انساني نيرومند تر و شايسته تر مي سازد خواهي ديد ، آ ري خورشيد بار ديگر درخشيدن آغاز مي کند
از آنجا كه پرسش در واقع به نوع ترابط دين و علم برميگردد و اينكه دين نسبت به علم چه وضعيتي دارد؟ آيا اين دو با هم متعارضند يا سازگارند و يا ... پرداختن به پاسخ آن، مستلزم ذكر اموري از باب مقدمه هست تا از اين رهگذر به پاسخ اصلي برسيم.
1ـ نسبت دين با علم و پيشرفتهاي علمي در نفس الامر:
آنچه غير قابل انكار است توافق وتسالم علم و دين در عالم واقع است. يعني دين و علم، واقعاً و ثبوتاً هيچ گونه تعارضي با هم ندارند.[1]حقيقت دين وحياني[2] مجموعهاي از مقررات و برنامههاي مربوط به زندگي فردي و اجتماعي انسان به ضميمهي اعتقاد به عالم غيب و خداي يكتا، استناد به وحي الهي است و حقيقت علم، آگاهي و كشف است.[3] البته با توجّه به حوزههاي مختلف علم، تعاريف متفاوتي از آن صورت پذيرفته است كه از ذكر آنها به سبب اختصار صرف نظر ميكنيم.
بنابراين با توجّه به معنا و ماهيت اين دو مقوله، دين و آموزههاي ديني هيچگاه در تعارض با علم نبوده و نخواهد بود. غايت و هدف اصلي هر كدام نيز رساندن انسان به سعادت و كمال ابدي است و با اين فرض نه تنها نميتوانند مانع يكديگر باشند بلكه به عنوان دو بال براي پروانه انسان به سوي سعادت و كمال نقشي به سزا دارند.
2ـ تشويق دين به تحصيل علم در متون ديني:
گفتيم كه علم و دين در مقام ثبوت و واقع هيچ گونه رابطهي خصمانه و ممانعت آميز با هم ندارند. اكنون ميگوييم نسبت بين اين دو، در مقام اثبات نيز مثبت است و روند سازگاري بين آنها حاكم است. متون ديني خصوصاً دين اسلام بر تحصيل علم در حوزههاي مختلف آن، تأكيد فراوان دارد و تحصيل علم را لازم و واجب شمرده است. از باب نمونه به دو مورد اشاره ميشود:
الف: «قرآن كريم مردم را به مطالعهي نظام آفرينش، شگفتيهاي خلقت، احوال و آثار موجودات مختلف و نحوهي پيدايش آنها، و به طور خلاصه مطالعهي آيات آفاقي و انفسي دعوت ميكند و به تفكّر و تدبّر در مورد آنها ميخواند، و از ما ميخواهد كه حواس و عقلمان را براي درك اسرار عالم خلقت به كار بريم.»[4]
آنجا كه ميفرمايد: «به يقين در آفرينش آسمانها و زمين و آمد و شد شب و روز و كشتيهايي كه در دريا به سود مردم در حركتند و آبي كه خداوند از آسمان نازل كرده است و يا آن زميني را كه پس از مرگ زنده نموده و انواع جنبندگان را در آن گسترده و همچنين در گرداندن بادها از هر سوي و ابرها كه از ميان زمين و آسمان است، نشانههايي است براي مردمي كه عقل دارند و ميانديشند»[5]
ب: از حضرت پيغمبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ به طرق مختلف روايت شده است كه فرمودند: «طلب العلم فريضة علي مسلم الا و ان الله يحبّ بغاةَ العلم» فراگيري دانش بر مرد و زن مسلمان واجب است، همانا خداوند طالبان علم را دوست ميدارد.[6] و چنانكه واضح است علمي كه تحصيل آن در اين حديث شريف فريضه قرار داده شده است مطلق است و شامل هر علم سودمندي ميباشد.
تا اينجا روشن شد كه دين هيچگونه اصطكاكي با علم ندارد بلكه تحصيل علم مورد تشويق و تأكيد دين است و با توجّه به اين نكته به پاسخ پرسش مورد نظر ميپردازيم.
آنچه از اين پرسش استفاده ميشود آن است كه به صليب كشيدن کشيشها علت پيدايش انقلاب صنعتي بوده است و از طرفي كشيشان هم نماد دين بلكه خود دين هستند، و نتيجه آن است كه دين مانع پيشرفت علم است. در صورتي اين سخن تمام خواهد بود كه بتوانيم اولاً يك رابطهي علّي و معلولي بين به صليب كشيدن كشيشان و نهضت علمي و انقلاب صنعتي اثبات كنيم، و ثانياً كشيشان نماد علي الاطلاق دين و بلكه خود دين باشند. در آن صورت است كه ميتوان گفت دين مانع پيشرفت علم است امّا اگر اين رابطه اثبات نشود بلكه عدم ارتباط اين دو پديده با هم ثابت گردد، به اين نتيجه كه تعارض دين با علم باشد نخواهيم رسيد. و حق آن است كه بين اين دو مقوله، رابطهي علّي و معلولي برقرار نيست. به چند دليل، به صليب كشيدن كشيشها، نميتواند علت پيدايش انقلاب صنعتي قلمداد گردد تا نتيجه گرفته شود كه دين با علم در تعارض و ناهمآوايي است:
1ـ بين پيدايش انقلاب صنعتي و به صليب كشيدن ملازمهاي وجود ندارد، عصر جديد در دنياي غرب به دورهي پس از قرون وسطي اطلاق ميشود كه رنسانس، طليعهي آن به شمار ميآيد. در برخي تحقق انقلاب علمي را قرن شانزده و هفده دانستهاند. ايان بابور قرن هفده را، قرن تولد علم دانسته است و ميگويد: «قرن هفدهم دورهي آنچنان تحول سريع در جهان بيني بشر بود كه به درستي ميتوان از تولد علم جديد در اين قرن نبوغ پرور سخن گفت.»[7]
البته دستگاه كليسا در اين دوران مقاومتهايي نسبت به نهضت علمي اعمال ميكرد امّا اقتدار كليسا در آن دوره از موقعيت لازم برخوردار نبود تا بتواند جلوي پيشرفت علم را بگيرد.
بنابراين به وجود آمدن انقلاب علمي حاصل به فعليت رسيدن پتانسيل موجود در آن دوره بود، نه اينكه چون كليسا از اقتدار افتاد لزوماً پيشرفتهاي علمي به بار نشست. هر چند برخوردهاي نادرست كليسائيان با دانشمندان و موج علمي فراگيري كه راه افتاده بود و نهايتاً زوال اقتدار آنها به عنوان مخالفان علمي در پيدايش انقلاب علمي بيتأثير نبود، امّا علت تامه و دليل اصلي پيدايش انقلاب علمي نبود.
تا اينجا به اين نتيجه رسيديم كه به صليب كشيدن كشيشان علت تامهي پيدايش انقلاب صنعتي نبوده است و به تعبيري تقارن انتقاد به كليسا با پيشرفت علمي و دست آوردهاي صنعتي اين نكته را القاء كرد كه پيدايش نهضت علمي معلول شكست كليسا بوده است و بدين جهت با اين هم بناي مخالفت گذاشتند.
2ـ بين دين و متديّن فرق است، متدين كسي است كه خود را به دين نسبت ميدهد و انگيزهي دفاع از آن را دارد، بنابراين نبايد حكم هر يك را به ديگري سرايت داد. زيرا متدين ممكن است گرفتار آسيبهايي در نحوهي زندگي و يا تبليغ دين شود كه ضرباتي را هم بر دين وارد آورد. امّا در عين حال، دين چيز ديگري است. از اين روي با فرض قبول اين مطلب كه به صليب كشيدن كشيشان علت تامهي پيدايش نهضت علمي باشد، نميتوان ادعا كرد كه دين مانع پيشرفت علم است، چون كشيشان مانع بودهاند، زيرا عملكرد نادرست كليسائيان در مقابله با علم دليل بر اين نيست كه دين با علم اندوزي مخالف است، هر چند هر كاري كه در مقابله با علم انجام ميدادند به خاطر انتسابشان به دين، از كيسهي دين هزينه نميكردند و بدين جهت هم ضربات سنگيني بر مسيحيت وارد ساخته.
3ـ اگر دين مانع پيشرفت علم ميبود، ممكن بود شاهد تحقق انقلاب صنعتي هم نباشيم، زيرا عمده دانشمندان علمي و پيش كسوتان تكنولوژي، خود افرادي متدين و معتقد به دين بودهاند و در اين صورت مقتضاي عمل كردن بر طبق دين خود، آن بود كه تحصيل علم را كنار بگذارند. در حالي كه چنين امري محقق نشده، بلكه آنها با ابراز تدين و تقيد به دين، به پيشرفتهاي علمي ميانديشيدند.
4ـ بر فرض قبول اين مطلب كه دين مانع پيشرفت علم است، اگر بخواهيم از ادعا استفاده كنيم كه پس دين پديدهاي منفي است چون جلوي پيشرفت علم را ميگيرد، همين مشكل گريبانگير علم نيز ميشود، زيرا تضعيف كليسا و دين از سوي برخي دانشمندان بيدين در جامعهي مسيحيت، و نيز به صليب كشيدن كشيشان كه به هر حال منتسب به دين هستند، علم را به نوعي در تقابل با دين و مانع پيشرفت آن قلمداد ميكند، پس علم هم بايد پديدهاي منفي باشد و حال آنكه واقعيت غير از اين است.
از آنچه گفته شد به اين نتيجه ميرسيم كه دين با علم هيچ گونه تعارضي ندارد و نه علم با دين تا اثبات يكي موجب نفي ديگري گردد، و نه عالمان ديني و دانشمندان علمي، خود دين و علم هستند تا هر چه آنها كردند، و گفتند به حساب دين واريز شود
جوهرگوگرد(سولفوریک اسید)
یکی از اسیدهای بسیار قوی که از گوگرد ساخته می شود، سولفوریک اسید است.کاربرد این اسید بسیار است، باتری اتومبیل ،صنایع بزرگ مس، انواع کود ، فرآورده های نفتی ، آهن و
فولاد،درساختن رنگها،پلاستیک ها ومواد شیمیایی دیگر استفاده می شود . این اسید پوست بدن را زخم می کند و پارچه ها را سوراخ می کند.
2- جوهرنمک(هیدروکلریک اسید)
موقع بازکردن شیشههای بعضی اسیدهای غلیظ ماننداسیدکلرید ریک بخا راتی متصاعد می شودکه تنفس آن خطرناک است و به دستگاه تنفسی آسیب می - رساندو اگر قطرهای از یک اسید قوی بر روی پوست بدن بچکدتولید تاول و حتی جراحات عمیق مینماید ودرچنین مواردی باید بلافاصله با محلول قلیایی رقیق مانند محلول سودا یا جوش شیرین اثر اسید را خنثی کرد.
روش حل مکعب روبیک ( به روش لایه به لایه )
اصطلاحات
F: سطح جلویی --- B: سطح پشتی --- R: سطح راست
L: سطح چپی --- U: سطح بالایی --- D: سطح پائینی
یک حرف به تنهایی (مثلاً F ) یعنی سطح جلویی رو 90 درجه در جهت عقربههای ساعت (ساعتگرد) بچرخونین.
یک حرف به همراه اپوستروف (مثلاً 'F ) یعنی اون سطح رو 90 درجه در خلاف جهت عقربههای ساعت (پاد ساعتگرد) بچرخونین.
یک حرف به همراه عدد 2 (مثلاً F2) یعنی اون سطح رو 180 درجه (جهت اون فرق نمیکنه) بچرخونین.
پس الگوریتم R U' L2 یعنی سطح راستی رو 90 درجه ساعتگرد سپس سطح بالایی رو 90 درجه پاد ساعتگرد و در آخر سطح چپی رو 180 درجه بچرخونید.
روش مرتب کردن مکعب روبیک
همان طور که گفتیم این روش حل براساس لایهبندی مکعب روبیک هست. اگه "مکعب ِ روبیک" رو به صورت افقی به 3 لایۀ مجزا تقسیم کنیم لایۀ بالایی که اول مرتب می شود را لایۀ اول، دومین لایه رو لایۀ میانی و لایۀ پائینی که آخر همه مرتب میشه را لایۀ یایانی مینامیم. ما میخوایم این لایهها رو به ترتیب از بالا به پائین مرتب نماییم.
نکته : این نکته مهم هست که یک رنگ را به عنوان سطح بالایی انتخاب کنید و برای افزایش سرعت عمل هایتان همیشه با آن کار کنید. من معمولاً با رنگ " سفید" کار می کنم چون خیلی به چشم می آید و لایه های بالایی هم راحت تر مرتب می شوند. توضیحات مطلب هم با فرض این هست که رنگ " سفید " به عنوان سطح بالایی انتخاب شده است . بعداً که دستتان راه افتاد می توانید از هر رنگی به عنوان سطح بالایی استفاده نمایید . پس نگران نباشید .
مرتب کردن لایۀ اول
مرتب کردن این لایه 2 مرحله دارد
1- شکل دادن یک صلیب چهار طرفه تا لایه میانی
شکل دادن صلیب کار سختی نیست. کافی است چهار تا قسمت لبهای در لایۀ اول ( لبههایی که یه سمت آن ها سفید رنگ هست) رو سر جاهایشان قرار بدهید. فقط بدانید که آخر این مرحله باید مکعب روبیک شما باید کاملا شبیه شکل زیر باشد.
2- قرار دادن گوشههای لایۀ اول هر گوشه به صورت جداگونه تا صلیب سفید تبدیل به یک مربع شود .
وقتی صلیب رو شکل دادیند برای تکمیل کردن لایۀ اول کافی است گوشههای این لایه رو به صورت تک تک در جای خودشان بگذارید. اولین گوشهها رو پیدا کنید. آن ها در یکی از لایههای اول یا آخر هستند چون لایۀ میانی قطعۀ گوشهای ندارد. این قسمت را یک بار انجام بدهی یاد می گیری و بدون الگوریتم هم می توانید انجامش بدهید ا
تو این مرحله چند تا نکته هستش که باید بهشون توجه کنین:
- بهتر است کار رو با گوشهای از لایۀ اول شروع کنید که در لایۀ آخر قرار دارد. بعداً خودتان می فهمید چرا ؟
- اگه چند تا از گوشههای لایۀ اول در لایۀ آخر قرار دارن کار رو با گوشهای شروع کنین که رنگ سفیدش به سمت پائین (روی سطح پائینی) نباشد.
- اگه گوشهای در لایۀ اول قرار داره ولی جای اون اشتباه یا برعکس هست و باید اون رو به لایۀ آخر بیارید و دوباره سر جایش بگذارید .
در پایان این مرحله باید مکعب روبیک تان شبیه به شکل زیر باشد . مطمئنا به این شکل رسیده اید .
به قسمت های خاکستری کاری نداشته باشید . فقط رنگی ها را در نظر دارید . اگر تو این مرحله گیر کردید به هیج وجه نگران نباشید.جای الگوریم ها رو اشتباه نکنید و می دانید که تو بیشتر سایت ها جای این الگوریتم ها رو به شما اشتباه می گویند. وقتی که مکعب را خریدید روی تمام الگوریتم ها عکس یا جهت بزنید و بعدا طبق جهت ها درست کنید تا مراحل بعدی خراب نشوند.
لایه میانی
مرتب کردن این لایه تنها یک مرحله داره:
1- قرار دادن لبههای لایۀ میانی (هر لبه به صورت جداگونه)
اول آن قسمت میانی که دارای دو رنگ در شکل آبی - قرمز است را به سمت خودتان بگیرید و برای انجام این مرحله از دو الگوریتم زیر استفاده کنید. البته برای هر قسمت باید یک دور الگوریتم ها رو انجام بدهید .
تذکر بسیار مهم : هنگام اجرای الگوریتمها باید رنگ آبی به سمت خودتان (سطح جلویی شما) باشد. البته تا موقعی که یاد بگیرید . بعدا واسه خودتان به روبیک سلور شدید به ما می خندینو میگین چقدر توضیح می داد .
آخر این مرحله باید 2 لایۀ بالایی مکعب _ روبیک تان مرتب شده باشد .
لایۀ آخر
اگر تا حالا مراحل رو با طی کرده باشید به این مرحله که حساس ترین مرحله است و کوچکترین اشتباهی منجر به دباره انجام شدن مراحل قبلی می شود می رسید .
مرتب کردن لایۀ آخر چهار مرحله دارد:
توجه: اکنون مکعب روبیک را برعکس بگیرید به طوری که لایۀ آخر ( سطح زرد رنگ ) (رنگ مخالف رنگ آغازی شما (سفید )) در سطح بالایی مکعب قرار بگیرد.
1- شکل دادن بصورت علامت جمع (+)
اکنون باید در سطح لایه آخر ( همان سطح زرد رنگ) لبهها رو طوری قرار بدهیم که تشکیل یک علامت مثبت(+) رو بدند. شکل زیر حالتهای متفاوتی که ممکن است به وجود بیاید را نشان می دهد.
نکته: در این شکل سه مکعب پایینی در تصویر سطح جلویی شما محسوب می شود و در واقع شما در این تصویر از بالا به "مکعب روبیک" نگاه می کنید. همچنین دقت کنید: مهم نیست که (+)درست در جای خودش قرار بگیره.مهم اینه که بتونید (+) رو درست کنید.
حالت اول حالتی هست که میخواهیم به آن برسیم.
در حالت دوم از الگوریتم و در حالت سوم از الگوریتم
استفاده کنید.
درحالت چهارم در حقیقت ترکیبی از حالتهای 2 و 3 هست. در این حالت می توانید الگوریتم اول را اجرا کنید بعد یکی از حالتهای 2 یا 3 به وجود می آید که با اجرای الگوریتم مناسب داده شد علامت جمع (+) ایجاد کنید.
2- قرار دادن چهار گوشه لایۀ آخر فقط در مکان خودشان
نکته: در این مرحله بدون درنظر گرفتن جهت قرار گرفتن هر گوشهها فقط آنها رو سر جاهایشان می گذاریم.
در این قسمت تنها 2 حالت ممکن هستش:
الف) دو گوشه نزدیک به هم نیاز به جابجایی داشته باشد. برای جابجایی اونها مکعب روبیک رو طوری می گیریم که دو گوشه مورد نظر در سمت راست و بالای مکعب قرار بگیرن والگوریتم را اجرا می کنیم.
ب) گوشههای دور از هم (به صورت قطری) نیاز به جابجایی داشته باشد. در این حالت همان الگوریتم قبلی را دو مرتبه اجرا می کنیم. امیدوارم این مرحله را هم به سلامتی طی کرده باشید . سخت نیست مطمئن باشید ولی برای کسانی که تازه کارند ممکن است کمی طول بکشد ولی اصلا نگران نباشید .
3- مرتب کردن گوشههای لایۀ آخر
در این قسمت به جز حالت کاملا درست لایه زرد رنگ (مرتب بودن گوشهها) هفت حالت مختلف دیگر ممکن است که در شکل زیر آمده است .
در حالت اول الگوریتم
|
درحالت دوم الگوریتم
و در حالات دیگر ترکیبی از این 2 الگوریتم را استفاده می کنیم. اگر به غیر از دو حالت اول و دوم آمد شما باید کاری کنید که یکی از این دو حالت بوجود بیاید . چطوری ؟ با استفاده از یکی یا هر دو الگوریتم داده شده و با کمی تجربه برای دادن سرعت به شما .
4- مرتب کردن لبههای لایۀ آخر
در این قسمت هم به جز حالت درست (مرتب بودن کل مکعب) چهار حالت دیگر هم ممکن هست که در شکل زیر میبینید.
برای دوحالت اول الگوریتم رو استفاده می کنیم.
در حالتهای دیگر که احتمال بوجود آمدنشان یک دهم است با اجرای هر کدوم از الگوریتمهای بالا به یکی از حالتهای اول و دوم می رسیم که با اجرای الگوریتم مناسب داده شده لبهها مرتب شده و مکعب روبیک کامل می شود.
.: Weblog Themes By Pichak :.